
Լոս Անջելեսը վաղուց հայտնի է եղել իր օդի աղտոտվածությամբ, մասնավորապես աղտոտված մշուշով:
Այնուամենայնիվ, քաղաքականության, նորարարության և հանրային իրազեկման շնորհիվ քաղաքի իրավիճակը զգալիորեն բարելավվել է:
Ահա, թե ինչպես է դա տեղի ունեցել և ինչ է շարունակում կատարվել այսօր:
1940-1950-ական թվականներին Լոս Անջելեսը բախվել էր հանրային առողջության ճգնաժամի՝ օդի աղտոտվածության պատճառով:
Քաղաքի տեղակայումը, որ նման է ավազանի՝ շրջապատված լեռներով, ներսում է պահում աղտոտիչները, իսկ ջերմաստիճանային փոփոխություններն ավելի են խորացնում այդ խնդիրը:
Արդյունաբերության արագ աճը, ավտոմեքենաների օգտագործումը և վառելիքի այրումը մեծապես նպաստել են աղտոտված մշուշի առաջացմանը:
Ինչպե՞ս են նրանք խնդիրը լուծել:
1947
Ստեղծեցին ԱՄՆ-ում օդի աղտոտվածության առաջին տարածաշրջանային գործակալություններից մեկը՝ the Air Pollution Control District (APCD), որը կարգավորելու էր արդյունաբերական արտանետումները:
1970
ԱՄՆ-ի Մաքուր օդի մասին օրենքը սահմանեց օդի որակի խիստ չափանիշներ: Կալիֆոռնիան կիրառեց նույնիսկ ավելի կոշտ կանոնակարգեր, որոնք պահանջում էին, որ մեքենաները ունենան կատալիտիկ փոխարկիչներ:
1984
Smog Check Program-ը ներդրվել էր մեքենաների՝ արտանետումների ստանդարտներին համապատասխանելու համար:
1980s
Գործարաններից և արտադրամասերից պահանջվեց կիրառել ավելի մաքուր տեխնոլոգիաներ ու նվազեցնել արտանետումները: Սա իր մեջ ներառում էր ավելի մաքուր վառելիքի օգտագործում և արտանետումները վերահսկող սարքերի առկայություն:
1990s
Ներդրվեց «Զրո արտանետումների տրանսպորտային միջոց» (ZEV) մանդատը, որը խրախուսում է էլեկտրական և հիբրիդային մեքենաները:
2000s
Հասարակական տրանսպորտում ներդրումները, ներառյալ Լոս Անջելեսի մետրոյի ընդլայնումը, բնակիչներին խրախուսեցին քչացնել անձնական մեքենաներից օգտվելը:
2006
Մաքուր Օդի Համար Գործողությունների ծրագիրը նպատակաուղղված էր նավահանգստում նավերից, բեռնատարներից և գնացքներից արտանետումների դեմ՝ կտրուկ նվազեցնելով օդում մասնիկների և ազոտի օքսիդների քանակը:
Հիմա
Այսօր, քաղաքը շարունակում է աշխատել, որպեսզի ավելի բարելավի իր օդի աղտոտվածության որակը…
Խրախուսում է EV (էլեկտրական տրանսպորտային միջոցների), EV լիցքավորման ենթակառուցվածքի ընդունումը և պարտավորեցնում, որ փոխադրական ծառայությունները (Uber, Lyft և այլն) անցնեն էլեկտրական տրանսպորտային միջոցների:
Պարտավորված է մինչև 2045 թվականը անցնել 100%-ով վերականգնվող էներգիայի:
Իրականացրել է քաղաքականություն, ըստ որի խթանել է քայլելու համար նախատեսված թաղամասերը, հեծանվային ուղիները և կանաչ տարածքները՝ նվազեցնելով մեքենաներից կախված լինելը:
Օդի որակի շարունակական հետևում՝ չափորոշիչներին համապատասխանելու համար:
Կրթական ծրագրերն ու միջոցառումները բնակիչներին տեղեկացնում են անձնական արտանետումների նվազեցման և մաքուր օդին ուղղված նախաձեռնությունների կարևորության մասին:
Արդյունքնե՞րը:
2023-ին, 7 ամսվա միջինացված ցուցանիշը «լավ» էր, իսկ 5 ամսվանը՝ «միջին»
Թեև օդի աղտոտվածությունը մնում է մտահոգիչ, քաղաքի ընդհանուր օդի որակը կտրուկ բարելավվել է, և շատ քիչ օրեր են դասակարգվում որպես «վնասակար»:
Օդի աղտոտվածության կրճատումը հանգեցրել է բնակիչների շրջանում շնչառական և սրտանոթային առողջության զգալի բարելավմանը:
Երեւանը ՊԵՏՔ Է անդրադառնա իր մահացու իրավիճակին:
Լոնդոնի և Լոս Անջելեսի նման քաղաքները շարունակաբար իրականացնում են օդի որակի բարելավմանն ուղղված միջոցառումներ։
Մինչդեռ Հայաստանում կատալիտիկ փոխարկիչների առկայությունը դեռևս օրենսդրական պահանջ չէ, չնայած զարգացած երկրներում վերջին 50 տարում սա օրենք է:
Ի՞նչ կարող եք անել դուք:
Բարձրացրեք իրազեկության աստիճանը: Կիսվեք հրապարակմամբ:
Ստորագրեք միջնորդագիրը և պահանջեք փոփոխություն: